דיכאון טיפול עצמי


דיכאון טיפול עצמי
מטבע הדברים שכמו שלעתים אנו מרגישים שמחים או נינוחים, כך גם נחוש מדוכדכים או דרוכים מעת לעת. בליל הרגשות שמלוות את ראשנו מדי יום ויום הוא חלק בלתי נפרד מן ההווי האנושי והוא מתרחש ממגוון רחב של סיבות החל ממחשבות החולפות בראשנו, אירועים וסיטואציות אותם אנו חווים ביום יום, שינויים סביבתיים שונים ועוד.

אז מתי הנורה האדומה צריכה להידלק?

מצב רוח מדוכדך הוא דבר טבעי לחלוטין, אך כאשר הוא מקשה עלינו לקיים את שגרת חיינו באופן תקין, אז הרי שחשוב לזהות זאת ולקבל את הטיפול הנכון והיעיל ביותר.

דיכאון יכול לנבוע ממספר סיבות מרכזיות. בראש ובראשונה, הגורם המוביל לדיכאון הוא אירוע טראומתי שהתרחש ושסיפק את הטריגר להופעתה של הבעיה. לאחר מכן, ישנם גורמים נוספים דוגמת תורשה גנטית, שימוש בתרופות שונות, התמודדות עם מחלות קשות, שינויים הורמונליים ושינויים בפעילות המוח.

בין היתר אדם הלוקה בדיכאון עלול לחוות את התסמינים הבאים:
  • חוסר יכולת לסדר את המחשבות בצורה נכונה
  • תשישות שאיננה חולפת גם לאחר שינה עמוקה
  • ירידה בחשק המיני
  • מצב רוח שלילי שאיננו חולף גם באירועי שמחה
  • שינויים תכופים במשקל
  • הססנות ובעיות זיכרון
דיכאון טיפול טבעי: כיצד אוכל לעשות זאת בעצמי?

ראשית כל חשוב להסתייג ולומר – אם אתם חשים קושי רב לקיים אורך חיים תקין, אז הרי שחשוב לפנות לקבלת ייעוץ רפואי מטעם איש מקצוע.

אם לחילופין מדובר בדכדוך שאיננו חולף אך מאפשר לקיים אורח חיים שגרתי בצורה מסוימת, אז הרי שישנן דרכי טיפול טבעי בדיכאון שיכולות לסייע במידה רבה. חשוב גם לציין כי דרכי טיפול טבעי בדיכאון הן חלק חשוב גם בטיפולים נפשיים רבים ולכן מומלץ ליישם את ההמלצות הבאות.

הקפידו על שעות שינה מסודרות – ידוע ששינה מסודרת היא דרך נפלאה לרפא את הגוף ולסייע לו להתחזק. אם השינה לא הייתה כה חשובה אז הרי שהאבולוציה כבר מזמן הייתה מוותרת עליה. אפילו בעלי חיים העומדים על המשמר מפני טורפים, נוהגים לישון עם עין אחת פקוחה וזאת לאור החשיבות הרבה של השינה עבור התהליכים השונים שבגוף.

הקפידו על אורח חיים ספורטיבי – מחקרים רבים מצאו כי הספורט לא רק מסייע בחיזוק הגוף, אלא גם ובעיקר מסייע בחוסן הנפשי. ההסברים לכך טמונים בעובדה שכאשר אנו מבצעים פעילות גופנית, גופנו משחרר נוירוטרנסמיטורים בשם אנדורפינים, שהם חומרים כימיים המופרשים מבלוטת היותרת שבמוח. חומרים אלו אחראים על האיזון הנפשי ומוכרים במדע כלוחמים מיומנים בדיכאון.

הקפידו על תזונה נכונה – זכרו כי מה שאנחנו אוכלים זה מה שאנחנו מקבלים. בסופו של דבר גופנו זקוק לדלק שיזין אותו ויאפשר לו לשמור על פעילות תקינה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. ניתן ואף מומלץ לשלב תוספים טבעיים הידועים כיעילים בלחימה כנגד דיכאון. הדסה פורמולה טבעית כנגד דיכאון, מסייעת להשיב את האיזון לנפש ולהחזיר את מצב הרוח החיובי תוך 72 שעות בממוצע. כמו כן, חשוב לשלב מרכיבים תזונתיים חשובים דוגמת ויטמינים (כגון ויטמין C היעיל כנגד דיכאון וויטמין B12), חומצות אומגה 3 ומינרלים.

לסיכום

הקפידו על תזונה נכונה, שעות שינה עקביות ואורח חיים ספורטיבי ובמהרה תחושו בשיפור ניכר. לקבלת פרטים על פורמולת הדסה לטיפול מהיר וטבעי ללא כימיקליים, צרו עמנו קשר או השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם.